Fixa glasögonen ( igen!)

Mina glasögon har varit tämligen misshandlade i år.

Det började med ett 40-årskalas och nyskurat parkettgolv+nylonstrumpor. Kombinerat med vinnarskalle och en orubblig schlagernördighet (jag är en bipolär hårdrockare) blev det en farlig kombination.

Vi körde en variant på Dobbidoo´s "på minuten", ni vet man byter plats och turas om att härma en artist. Nu jävlar ska här domineras och utklassas, tänkte jag. Vilket ledde till vurpan Gud glömde!

Det blev helt tyst, ingen vågade skratta när de så att min stackars man blev rädd på riktigt. Han trodde jag skulle slå ihjäl mej. Landade på sidan med huvet först, utan att ta emot eller dämpa smällen, fötterna snett rakt upp, ja det såg nog inte så bra ut....

Sen när jag reste på mej och ville fortsätta leka, la han in sitt veto.
I alla fall blev inte glasögonen så snygga, rätt så sneda minst sagt.

Nästa gång var det vovven som tuggade sönder det ena glaset.  Hyggligt att bara ta ena glaset och
tur att hon inte  skar sej i munnen!

W>eaZS(OUPS! Ett inlägg av vovven som flög upp iknät och satte tassen på datorn)


(foto,Michelin design humor)




Sen har det varit ett par justeingar pga. klumpigt labbe-gos och lite gnag på bågar när man haft tråkigt...

Tur det inte kostar når at böja rätt bågarna iaf!


Kommentarer
Postat av: S@tu

Hejhallå! Vad roligt att du är tillbaks :-) och ja, det är helt okej att länka... ska länka till dig också om det är ok!?!



Du är inte ensam om att få glasögonen halvt uppätna av hunden... jag har justerat mååånga hundtuggade bågar i mina dar ;-)

2010-01-16 @ 11:49:17
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0